Σάββατο 18 Απριλίου 2015

Η υλιστική φιλοσοφία-Γενική κατατόπιση 2

Έχει αποδειχθεί ότι μέσα από την πράξη γεννιέται η γνώση.Χωρίς την πράξη,την ενέργεια πάνω στο αισθητό υλικό περιβάλλον,δεν είναι δυνατόν ο άνθρωπος ν αποκτήσει υλιστικές αντιλήψεις,γνώσεις.Η πράξη είναι η πηγή των υλιστικών αντιλήψεων,η πηγή των γνώσεων.
Με την πράξη,την ενέργεια του,ο πρωτόγονος άνθρωπος πάνω στο εξωτερικό αισθητό περιβάλλον του ,διέκρινε τον εαυτό του από τα άλλα πράγματα.Βλέπει ότι υπάρχουν πραγματικά οι άλλοι άνθρωποι,τα ζώα και η φύση έξω από τον εαυτό του.Κινείται,ενεργεί πάνω στο αισθητό υλικό περιβάλλον του χωρίς καμία αμφιβολία για την πραγματική ύπαρξη του.
Με τις πράξεις του κατάλαβε τα κακά της μεμονωμένης εργασίας και τα καλά της συνεργασίας.
Με τις πράξεις του οδηγείται στην αντίληψη της χρησιμότητας του κάθε υλικού πράγματος στη ζωή του.Με τη συνεχή δράση του γενικά ο πρωτόγονος άνθρωπος ,πάνω στο εξωτερικό υλικό περιβάλλον του και την επίδραση του υλικού περιβάλλοντος σε αυτόν,αυξάνει συνεχώς τις απλοϊκές υλιστικές αντιλήψεις του,αυξάνει τις γνώσεις του που τον βοηθούν με τη σειρά τους στην αύξηση και βελτίωση της παραγωγής του.
Οι γνώσεις δηλαδή είναι δεύτερες και αποτελούν αντανάκλαση των υλικών σχέσεων των εξωτερικών υλικών πραγμάτων.Γι αυτό οι γνώσεις που είναι αντανάκλαση της υλικής αντικειμενικής πραγματικότητας ,επαληθεύονται στην πράξη.
Στην πορεία της νομοτελειακής ανάπτυξης της συνεργασίας των ανθρώπων γεννήθηκε επίσης και αναπτύσσεται η γλώσσα.Η γλώσσα αποτελεί υλικό μέσο επικοινωνίας των ανθρώπων.Η γλώσσα είναι μέσο έκφρασης των σκέψεων των ανθρώπων.Σκέψη και γλώσσα συνδέονται αδιάρρηκτα και εξελίσσονται με την εξέλιξη της συνεργασίας των ανθρώπων.Σκέψη και γλώσσα συνδέονται με τη συνεργασία.Είναι επίσης αποδεδειγμένο ότι η σκέψη και η γλώσσα συμβάλλουν με τη σειρά τους στην επέκταση της συνεργασίας των ανθρώπων.
Στην πρωτόγονη κοινωνία το χαμηλό επίπεδο της παραγωγής οδηγεί στη συλλογική ιδιοκτησία στα μέσα της παραγωγής.Τα πρωτόγονα εργαλεία και τα άλλα μέσα της παραγωγής βρίσκονταν στην κοινή ιδιοκτησία της μίας ή της άλλης ομάδας ανθρώπων.
Τα προϊόντα δε ,της συλλογικής εργασίας τους,οι πρωτόγονοι άνθρωποι τα μοιράζονταν γιατί μόλις έφταναν για την συντήρηση τους.Με την ομαδική συντήρηση διατηρείται η συνεργασία των ανθρώπων που οδηγεί όλο και σε νέες ανακαλύψεις πάνω στη φύση και στην τελειοποίηση των εργαλείων.
Με την τελειοποίηση δε,των εργαλείων της εργασίας τους ,αυξάνουν και βελτιώνουν τα μέσα της ζωής τους.
Στο κοινοτικό σύστημα παραγωγής κάθε ομάδας των πρωτόγονων ανθρώπων ,ανταγωνιστικές αντιθέσεις δεν υπήρχαν,γιατί οι άνθρωποι ένιωθαν μεγάλες στερήσεις στα υλικά μέσα της ζωής 
τους.
Στο πρωτόγονο κοινοτικό σύστημα παραγωγής,επειδή οι παραγωγικές δυνάμεις βρίσκονταν σε χαμηλό επίπεδο,η παραγωγή αναπτύσσονταν με πολύ αργό ρυθμό.Με τη συνεχή όμως δράση τους οι πρωτόγονοι άνθρωποι,αυξάνουν συνεχώς την πείρα τους ,τελειοποιούν συνεχώς τα εργαλεία της εργασίας τους,και γίνονται όλο και πιο δραστήριοι,πιο επιδεκτικοί,πιο επιτήδειοι στους διάφορους τομείς της παραγωγικής δράσης τους.Έτσι προχωρούν όλο και πιο σύντομα στην αύξηση της παραγωγής ,στη βελτίωση των κοινωνικών μέσων της ζωής τους.
Οι πρωτόγονοι άνθρωποι με τη συνεχή τελειοποίηση των εργαλείων της εργασίας τους και την επέκταση της συνεργασίας τους  αυξάνουν και ευρύνουν συνεχώς τις υλιστικές αντιλήψεις τους.
Βεβαιώνονται συνεχώς ότι τα διάφορα πράγματα υπάρχουν έξω και ανεξάρτητα από αυτούς.
Τις γνώσεις που αποκτούν με την δράση τους και τις χρησιμοποιούν επιτυχώς στην παραγωγή,στην πράξη γενικά,τις θεωρούν αληθινές.
Οι πρωτόγονοι άνθρωποι με την επέκταση της δράσης τους πάνω στο εξωτερικό αισθητό περιβάλλον τους,άρχισαν ακόμη να διακρίνουν κοινά γνωρίσματα των διάφορων εξωτερικών υλικών πραγμάτων και να σχηματίζουν γενικές έννοιες τούτων όπως δέντρο,ζώο κλπ.
Τις γενικές αυτές έννοιες οι άνθρωποι τις χρησιμοποιούν σε επέκταση της δράσης τους.
Αυξάνοντας δε ,συνεχώς την δράση τους οι άνθρωποι,πάνω στα εξωτερικά υλικά πράγματα,διακρίνουν όλο και πιο πολλές και πιο γενικές υλικές σχέσεις τούτων.
Έτσι προχωρούν από τις μερικές έννοιες στις γενικές  και από τις γενικές στις πιο γενικές έννοιες των εξωτερικών υλικών πραγμάτων.Οι έννοιες αυτές εφόσον επαληθεύονται στην πράξη,αποτελούν αντανάκλαση της υλικής αντικειμενικής πραγματικότητας.
Όσο αυξάνουν και γενικεύουν τις γνώσεις τους οι άνθρωποι με την δράση τους πάνω στο εξωτερικό υλικό περιβάλλον τους τόσο προχωρούν σε νέους και μεγαλύτερους μετασχηματισμούς της φύσης προς το συμφέρον τους.
Έχει αποδειχθεί ότι η αληθινή γνώση δεν είναι τίποτε άλλο παρά αντανάκλαση συγκεκριμένων υλικών σχέσεων των εξωτερικών υλικών πραγμάτων.Γι αυτό επαληθεύεται στην πράξη.
Γι αυτό και συμβάλλει με τη σειρά της στην τελειοποίηση των εργαλείων της εργασίας ,στην ανάπτυξη της παραγωγής.
Με τη συνεχή ανάπτυξη της παραγωγής και τη βελτίωση των κοινωνικών μέσων της ζωής ,οι κοινωνικές συνθήκες γίνονται όλο και πιο ευνοϊκές για την αύξηση και την ανάπτυξη των ανθρώπων.


    Συνεχίζεται ....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ουσία και αντικείμενο της μαρξιστικής φιλοσοφίας

 του Παναγιώτη Γαβάνα Ένα από τα βασικά ζητήματα που είναι αναγκαίο να αποσαφηνιστεί στην αρχή αυτής της σειράς άρθρων που παρουσιάζουμε ανα...