Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

θρησκεία και αθεϊσμός ..σκέψεις...

Τελικά τι απόδειξη υπάρχει ότι ο θεός είναι ένα υπαρκτό ον;
Τον έχει δει ποτέ κανείς ; Που κατοικούν αυτές οι φανταστικές θρησκευτικές υποστάσεις,ο θεός,ο διάβολος,οι άγιοι,πού εδρεύει ο περιβόητος παράδεισος και η κόλαση; Έχουν πάει στον ουρανό και στο διάστημα,με αεροπλάνα και διαστημόπλοια και δεν είδαν τίποτα.Κανέναν θεό.Ούτε και με το τηλεσκόπιο ούτε και με το μικροσκόπιο.
Και έστω με το πιο υπερσύγχρονο όχημα-διαστημόπλοιο που θα εφευρεθεί ποτέ,,όσο και να προχωρήσεις , θεό δεν θα βρεις [πάμε στοίχημα;] Μόνο ύλη. Παντού και πάντα,μόνο την ύλη και τις εκδηλώσεις της.Επίσης κανέναν υπερφυσικό κόσμο και κανένα θαύμα,,τα πάντα υπόκεινται στους φυσικούς νόμους και όλα έχουν την φυσική τους εξήγηση και αιτία.
Ο μοναδικά υπαρκτός κόσμος είναι ο υλικός κόσμος,και όλες του τις γνώσεις ο άνθρωπος τις παίρνει από αυτόν.Και τα πιο παράλογα και τρελά όνειρα που βλέπει ο άνθρωπος στον ύπνο του εν τέλει προέρχονται από το ''υλικό των αισθήσεων ''του δηλαδή σε ότι ο ίδιος έχει ζήσει ,δει ακούσει,μόνο που τα έχει μεγαλοποιήσει,διαστρεβλώσει,σε μία φανταστική αφαίρεση.Μία τέτοια φανταστική αφαίρεση είναι και ο θεός.Λένε ότι θρησκεία και επιστήμη δεν συγκρούονται ,ότι η κάθε μία έχει την δικιά της αλήθεια,στην δικιά της περιοχή.Φούμαρα....στην πραγματικότητα η λεγόμενη περιοχή της θρησκείας,το αντικείμενό της είναι το απόλυτο τίποτα,διότι ο θεός και ο υπερφυσικός κόσμος είναι το απόλυτο τίποτα και ανύπαρκτος.Εφόσον είπαμε ότι υπάρχει μόνο ο υλικός κόσμος,και μάρτυρες μας όλη η εμπειρία και πρακτική των ανθρώπων και όλη η ανάπτυξη των επιστημονικών γνώσεων,εφόσον λοιπόν,ο κόσμος είναι μόνο ΕΝΑΣ [κι όχι δύο,επίγειος και επουράνιος που κηρύσσουν οι παπάδες] άρα και η αλήθεια είναι ΜΙΑ! Κι αυτήν μας την δίνει η επιστήμη.Όχι απόλυτα,τελεσίδικα και μια έξω.Αλλά σταδιακά και σιγά σιγά,όλο και περισσότερο μαθαίνουμε κάτι και θα μαθαίνουμε κάτι.Ότι δεν ξέρουμε σήμερα θα το μάθουμε αύριο κλπ.Γνωρίζουμε όλο και βαθιά τον κόσμο.
Η κοσμολογία έδιωξε τον θεό απ'τους ουρανούς.Η φυσική και η χημεία από το εσωτερικό των ατόμων.Η βιολογία ανέτρεψε τα παραμύθια για τη ''θεία δημιουργία του ανθρώπου'' και την δήθεν εξ άνωθεν δοσμένη ανωτερότητά του από το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο.Η κοινωνιολογία τον έδιωξε εξ ολοκλήρου από την πορεία των ανθρωπίνων κοινωνιών.Η ψυχολογία επίσης από την ψυχή,μην αφήνοντας τόπο για τα παραμύθια περί '''αθανασίας της ανθρώπινης ψυχής''.Η  ίδια η θρησκειολογία η επιστημονική,δείχνει το εντελώς ανθρώπινο της προέλευσης της θρησκείας και το ασύστατο του θεού.
Το βάρος της απόδειξης πέφτει σε αυτόν που ΠΙΣΤΕΥΕΙ κι όχι σε αυτόν που ΔΕΝ πιστεύει.
Κατά συνέπεια οι θρήσκοι πρέπει να αποδείξουν την ύπαρξη ενός ανώτερου όντος κι όχι οι άθεοι την ανυπαρξία του.Συνεπώς οι άθεοι δεν έχουν να απολογηθούν για τίποτα.
Ο πιστός λοιπόν πρέπει να εξηγηθεί στο ''εδώλιο του κατηγορουμένου'' και να απολογηθεί.
Αλλά να σας πω κάτι ; Δεν χρειάζεται να απολογηθεί κανείς.Η πίστη είναι μία αυστηρά προσωπική υπόθεση του καθενός.Ή μάλλον : η πίστη ΘΑ έπρεπε να είναι μία προσωπική υπόθεση.Διότι δεν συμβαίνει έτσι.
Όταν η θρησκεία έχει σαφή κοινωνικό χαρακτήρα που τους επηρεάζει όλους στην κοινωνία,όταν έχει την ''τιμητική'' της θέση και τον ρόλο της,σε κάθε πτυχή καταπίεσης,χωρισμού και έχθρας των ανθρώπων,της εκμετάλλευσης,όταν πάντα ήταν ένα με βασιλιάδες,πρίγκιπες,τυράννους,καθάρματα και λοιπά και σε ρόλο αποχαύνωσης των ανθρώπων να τάζει παραδείσους,που είναι η προσωπική υπόθεση ; Και όποτε όσο είναι έτσι τα πράγματα,εμείς από την άλλη δεν μπορούμε να καθόμαστε στα αυγά μας αλλά σε κάθε ευκαιρία να ξεσκεπάζουμε τον επιζήμιο και αντιδραστικό ρόλο της θρησκείας και να μαχόμαστε ενάντια της.
Έβαλε ο θεός έστω το μικρό του δακτυλάκι ή οι εκκλησίες τις ευλογίες της σε οποιαδήποτε πτυχή αγώνα για την βελτίωση της ζωής των ανθρώπων και την πρόοδο της κοινωνίας;Κανένας θεός δεν χάρισε στον άνθρωπο τίποτε.Καμία θρησκεία.Μόνο η κοινωνική πάλη κι οι αγώνες των ανθρώπων και η ανάπτυξη των επιστημονικών γνώσεων.Μόνο αυτά.Το δικό τους αίμα,τα δικά τους χέρια,το δικό τους μυαλό.Κι αυτά δεν έγιναν  ΜΕ την θρησκεία και τις ευλογίες της,αλλά ΕΝΑΝΤΙΑ της.Ακριβώς  σε αυτήν την πάλη και τους αγώνες όπως και για την ανάπτυξη των επιστημών,είχαν μπροστά τους ακοίμητο φρουρό της αντίδρασης την θρησκεία και την εκκλησία και έπρεπε να την πολεμήσουν,καθώς διεκδικούσαν κι όλα τα υπόλοιπα.
Και δικαίως και ορθώς,εξ αιτίας και χάρη όλων αυτών,τους λίγους τελευταίους αιώνες  το κύρος της θρησκείας είχε υπονομευτεί ,έχοντας δεχτεί ισχυρά πλήγματα.
Τώρα τελευταία όμως, εξ αιτίας διαφόρων αιτιών,αναγεννάτε η αντιδραστική θρησκευτική ιδεολογία.Ξυπνά και παίρνει θάρρος το τέρας παρέα με όλες τις κατηγορίες που το συνοδεύουν ύπουλους,δόλιους και αφελείς.Χρέος μας επίσης να μην πέσουμε σε αυτήν την απάτη και παγίδα.
Ο αγώνας λοιπόν ενάντια στην θρησκεία είναι καθήκον και χρέος μας,όπως βεβαίως και η κοινωνική πάλη μαζί,η πάλη για ψωμί,δημοκρατία,ειρήνη [δεν μπορούν να χωριστούν αυτά].Και πρέπει μαζί με άλλα πρώτιστα να έχει κεντρικό ρόλο η διεκδίκηση ενός άμεσου και απόλυτου χωρισμού κράτους-εκκλησίας, της εκκαθάρισης της Παιδείας από τα θρησκευτικά στοιχεία,που δεν έχουν καμία δουλειά εκεί και να ασκούν προσηλυτισμό,για να αποκτήσει η Ελλάδα ένα γνήσιο κοσμικό κράτος,να απαλλαγεί από την ορθοδοξοβυζαντινοπληξία.Ο βυζαντινισμός και οι μεγαλοϊδεατίστικες και λοιπές εθνοθρησκευτικές βλακείες θα μας φάνε.Αυτά πάντα δεν μας έτρωγαν;
Σε διακρατικό και διεθνικό επίπεδο; Υποστήριξη ,στήριξη και βοήθεια ,σε κάθε ρανίδα προσπάθειας,ελευθερίας σκέψης,δημοκρατίας και προόδου στο εξωτερικό στους εκεί λαούς [και σε ισλαμικές χώρες κλπ.] με στόχο το ξεσήκωμα τους και τον διαφωτισμό των μαζών [που αυτά όπως είπα πάνε μαζί και δεν μπορούν να χωριστούν με την πάλη και τον αγώνα για ψωμί,δημοκρατία και ειρήνη].
Κι αυτό είναι χρέος μας.Είναι αγώνας για την ίδια την αξιοπρέπεια του ανθρώπου.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ουσία και αντικείμενο της μαρξιστικής φιλοσοφίας

 του Παναγιώτη Γαβάνα Ένα από τα βασικά ζητήματα που είναι αναγκαίο να αποσαφηνιστεί στην αρχή αυτής της σειράς άρθρων που παρουσιάζουμε ανα...