Κυριακή 19 Απριλίου 2015

Η υλιστική φιλοσοφία-Γενική κατατόπιση 5

Οι άνθρωποι όμως δεν ήσαν αφοσιωμένοι ολοκληρωτικά στη θρησκεία.
Η υλική ζωή της κοινωνίας επικρατεί,γιατί είναι ένα μέρος της υλικής αντικειμενικής πραγματικότητας.
Η ανθρώπινη κοινωνία είναι φανερό ότι αναπτύσσεται με τους  ιδιαίτερους νόμους της και γι αυτό εμφανίζεται σχετικά ανεξάρτητη από τα γύρω της υλικά πράγματα.
Οι ιδιαίτεροι αντικειμενικοί νόμοι της κοινωνικής ανάπτυξης εμφανίζονται στη συνεργασία των ανθρώπων.
Οι ιδιαίτεροι νόμοι της κοινωνικής εξέλιξης,ο Μαρξ και ο Ένγκελς, απέδειξαν ότι δεν είναι τίποτε άλλο ,παρά ιδιόμορφη εκδήλωση των γενικών νόμων της εξέλιξης της ποικιλομορφίας του υλικού κόσμου.
Τους ιδιαίτερους νόμους της κοινωνικής εξέλιξης όσο ο άνθρωπος δεν τους γνωρίζει τους ακολουθεί τυφλά.
Ο άνθρωπος για να ζήσει πρέπει να ενεργήσει πάνω στην εξωτερική φύση.
Να ψάξει στο υλικό περιβάλλον του να βρει τα υλικά μέσα που του χρειάζονται στη ζωή του.
Οι συγκεκριμένες ελλείψεις στα υλικά μέσα της κοινωνικής ζωής σπρώχνουν συνεχώς τους ανθρώπους σε καθορισμένη δράση πάνω στην εξωτερική φύση.
Ο τρόπος δε,της παραγωγής αποτελεί την κύρια καθοριστική δύναμη της κοινωνικής εξέλιξης.
Στην ταξική κοινωνία με την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων και την ταξική πάλη αλλάζει ο τρόπος της παραγωγής.
Με την άνοδο του τρόπου της παραγωγής επιτυγχάνεται μεγαλύτερη πρόοδος της παραγωγής κ.ο.κ.
Τα κίνητρα και τα μέσα δηλαδή ,της κοινωνικής ανάπτυξης είναι υλικά.
Η ανθρώπινη κοινωνία γενικά έχει αποδειχθεί ότι αναπτύσσεται συνεχώς με τη νομοτελειακά αναπτυσσόμενη συνεργασία των ανθρώπων μέσα σε ευνοϊκό υλικό περιβάλλον.
Οι αντιεπιστημονικές δε,θεωρίες που υποστηρίζουν και διαδίδουν οι αντιδραστικές και εκμεταλλεύτριες τάξεις επειδή δεν αντανακλούν τους αντικειμενικούς νόμους της κοινωνικής εξέλιξης,παραμερίζονται από την αντικειμενική νομοτελειακή κοινωνική ανάπτυξη.
Στην πορεία της ανάπτυξης της ταξικής κοινωνίας με την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων και τη βελτίωση των κοινωνικών μέσων της ζωής,με την εξέλιξη των μορφών της πάλης ανάμεσα στις αντιδραστικές τάξεις και στις προοδευτικές τάξεις,ανάμεσα στους εκμεταλλευόμενους και εκμεταλλευτές,με τις αλλαγές των ανταγωνιστικών αντιθέσεων οι άνθρωποι όλο και πιο πολύ αυξάνουν και γενικεύουν τις υλιστικές αντιλήψεις τους.
Έτσι μερικοί παρουσιάζουν μία κοσμογονία με βάση υλική.
Άλλοι παρουσιάζουν μία κοσμογονία με βάση που υπονοείται υλική.
Άλλοι θεωρούν την ψυχή όχι σαν αρχή της ζωής,αλλά σαν ομοίωμα,σαν εικόνα του σώματος κλπ.
Οι αυξανόμενες δε,συνεχώς και γενικευόμενες υλιστικές αντιλήψεις πάνω στη φυση και στη ζωή συμβάλλουν με τη σειρά τους στην εύρυνση της κοινωνικής παραγωγής.
Οι μεταναστεύσεις των φυλών γίνονταν για την εξεύρεση πιο εύφορων τόπων.
Οι άνθρωποι επιδίωκαν να βρουν καλλιεργήσιμη γη,καλούς βοσκότοπους για τα ζώα τους και καλύτερη προφύλαξη από άλλους εξωτερικούς κινδύνους.
Να βρουν γενικά καλύτερες συνθήκες της υλικής ζωής τους.
Σε πολλά έργα τέχνης στην πρωτόγονη κοινωνία δεν υπήρχε θρησκευτικό περιεχόμενο.
Τα έργα αυτά παρουσιάζουν μία αναπαράσταση των εξωτερικών υλικών πραγμάτων.
Στην απλοϊκή ρεαλιστική τέχνη της πρωτόγονης κοινωνίας εκφράζεται η επίδραση της φύσης στον άνθρωπο και η δράση του ανθρώπου πάνω στη φύση με τα μέσα που του παρέχει η φύση.
Η τέχνη εμφανίστηκε μέσα στην εξέλιξη της δράσης των ανθρώπων που οδηγούσε στην εξάσκηση και τελειοποίηση του μυαλού και του χεριού και των άλλων ικανοτήτων τους.
Η τέχνη εξελίσσεται με την κοινωνική ανάπτυξη.
Η ρεαλιστική τέχνη της πρωτόγονης κοινωνίας μας παρουσιάζει την εικόνα των εξωτερικών υλικών πραγμάτων και προσανατολίζει τον άνθρωπο στο σωστό δρόμο της υλικής ζωής του.

  
  Συνεχίζεται...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ουσία και αντικείμενο της μαρξιστικής φιλοσοφίας

 του Παναγιώτη Γαβάνα Ένα από τα βασικά ζητήματα που είναι αναγκαίο να αποσαφηνιστεί στην αρχή αυτής της σειράς άρθρων που παρουσιάζουμε ανα...